5. 9. 2016

Marketing Mix 2016

Na Marketing Mixu měl Zdeněk další přednášku. Jmenovala se Budování grafické značky pro budování skutečné značky. Představila jak a kde grafickou značku smysluplně prezentovat a jaké k tomu použít nástroje. Navštívit jste ji mohli v Praze a v Brně. Záznam přednášky z Marketing Mixu v Praze je zde.

22. 9. 2015

Marketing Mix 2015

Zdeněk opět přednášel na Marketing Mixu v Praze a v Brně. Tyto přednášky měly na jaře 2016 také reprízy v Ostravě a v Hradci Králové. Dozvěděli jste se, jak poznat, že máte blbé logo. Záznam přednášky pochází z Marketing Mixu 2017 v Brně. Omluvte zhoršenou kvalitu záznamu, přednášku rušil hluk ze sousedního výstavního sálu.

26. 11. 2014

Typografia 11–12/2014

Třetí článek o bourání mýtů v grafickém designu ukazuje, že grafický design je součást velkého soukolí. Nikdo ze čtenářů totiž nemá možnost vůbec jen tušit, že šiřitel by byl býval měl v úmyslu sdělovat něco docela odlišného, než hotový tiskový materiál ve skutečnosti sděluje.

Typografia 11–12/2014
20. 11. 2014

Marketing & komunikace 4/2014

Na světě je nové číslo časopisu, který vydává Česká marketingová společnost, s článkem Navrhujeme logo od Zdeňka. Je to závěrečný díl trojice článků věnované tématu loga. Tentokrát skutečně o tom, jak by takové logo mohlo vypadat. Říká se, že logo má mít nápad. Pohybuji se aktivně v oboru přibližně 15 let a nevím, co to je. Za nápad je obvykle považováno překvapivé řešení.

Marketing & komunikace 4/2014
7. 10. 2014

Svět reklamy 2014

Již potřetí vystupujeme v rámci doprovodného programu veletrhu Svět reklamy, který pořádá společnost Omnis Olomouc. Opět pod odbornou patronací Unie grafického designu. Vytřískejte maximum ze svého grafického designéra, to je název Zdeňkova příspěvku. Přednáška poskytne vodítka pro rozhodování co škrtnout. Veletrh se konal nejprve 28. 9. 2011 v Brně v hotelu Voroněž hned vedle brněnského výstaviště. Pak se i se svým doprovodným programem přesunul do Prahy do hotelu Diplomat.

10. 9. 2014

Typografia 9–10/2014

Druhý článek o bourání mýtů v grafickém designu ukazuje, že uspořádat výběrové řízení není zdaleka taková výhra, jak se na první pohled jeví. V situaci, kdy vybírá mezi slabšími řešeními, ani nemá dostatečné znalosti, aby vybral správně.

Typografia 9–10/2014
27. 8. 2014

Font č. 135

V tradičním hodnocení log na dané téma se tentokrát hodnotila loga kuchyňských studií a náš zástupce nedopadl, přes v tomto časopise obvykle drtivě kritické komentáře, vůbec špatně.

Font č. 135
20. 7. 2014

Typografia 7–8/2014

První z plánované řady kratších článků, které budou bourat některé zavadené mýty. První se věnuje známému pořekadlu, že obrázek vydá za tisíc slov. Je třeba si ale zejména uvědomit správnou posloupnost obsaženou v této větě.

Typografia 7–8/2014
16. 5. 2014

Reklama Polygraf 2014

Na veletrhu Reklama Polygraf se v poslední den doprovodného programu objevil tajuplný přednášející Sven Ekstrøm. Byl to ale zase Zdeněk Sládek v roli zahraničního designéra. Na přednášce o namingu, tedy o pojmenovávání, by totiž se svým vlastním jménem příliš dojmů neudělal. Že jste tu, je odpověď na otázku, proč je název důležitý.

16. 5. 2014

Marketing & komunikace 1/2014

Nedávno vyšlo další číslo časopisu Marketing&komunikace, který vydává Česká marketingová společnost, s článkem od Zdeňka. Ten nese název „Než začnete navrhovat logo“. Věnuje se přípravě, volbou jména a shromažďování informací před tvorbou loga. Je vhodné, aby mezi konkrétním provedením celého loga a jeho ideovou podstatou existovala určitá mezera, která poskytne prostor pro divákovu fantazii, zaujme jeho pozornost.

Marketing & komunikace 1/2014
7. 3. 2014

Typografia 1–2/2014

Nachystali jsme náš první odborný článek v tomto časopise. Článek vychází z tématu přednášky na veletrhu Svět reklamy na podzim 2013, zabývá se srovnáním webů a tiskovin. Na rozdíl od tiskoviny nemáte na první pohled ponětí o skutečném rozsahu webu.

Typografia 1–2/2014
9. 1. 2014

Typografia 09/2013

V čísle 09/2013 najdete stručný rozhovor s Ing. Zdeňkem Sládkem na téma marketing tiskáren.

25. 10. 2013

Konference Dialog se zákazníkem

V prostorách ČSVTS v Praze na Novotného lávce proběhla 23. října 2013 konference Dialog se zákazníkem, jejíž součástí byl i diskusní panel odborníků. Ing. Zdeněk Sládek byl jedním z panelistů bloku Jak prodat zákazníkovi více.

Konference Dialog se zákazníkem
11. 10. 2013

Marketing & komunikace 3/2013

Opět vyšlo nové číslo časopisu Marketing&komunikace, který čtvrtletně vychází u České marketingové společnosti. Nový článek nese jednoduchý název „Logo“. V článku se Zdeněk pokouší rozbourat některé mýty, které tvrdí, že logo musí být vždy takové nebo makové. V poslední době jsem se setkal s několika re-designy starších českých log, které byly svým řemeslným provedením poplatné době svého vzniku v raných devadesátých letech. Měly však v sobě zahrnutého svého génia, měly výrazný charakter. Mnohá tato loga jsou nahrazována novými, která jsou provedena korektně soudobým způsobem. Charakter ale ztrácí.

Marketing & komunikace 3/2013
3. 10. 2013

Svět reklamy 2013

Po roční přestávce se na doprovodném programu veletrhu Svět reklamy, který pořádá společnost Omnis, podílela znovu Unie grafického designu. Na jedné z přednášek vystoupil také Ing. Zdeněk Sládek. Veletrh se konal nejprve 24. 9.2011 v Brně ve Wannieck galerii, která se nachází ve středu města nedaleko obchodního centra Vaňkovka. Tématem přednášky bylo srovnání vlastnosti webů a tiskovin. Svět reklamy se pak i se svým doprovodným programem a touto přednáškou přesunul do Prahy do hotelu Diplomat. Termín byl stanoven na 1. 10. 2011. Weby mají neskutečné množství funkcí, přesto neumí některé banální věci. Web vnímáme totiž jen zrakem, velmi omezeně. Z webu není často vidět ani jedna celá strana. Naproti tomu tiskovinu můžete vnímat prakticky všemi smysly.

Svět reklamy 2013
12. 9. 2013

Font č. 130

První grafický časopis Font otiskl článek o našem redesignu tradiční české značky POLDI, který proběhl letos na jaře. Článek a ukázky najdete na straně 19.

Font č. 130
12. 4. 2013

Marketing & komunikace 1/2013

Před několika dny vyšlo nové číslo časopisu Marketing&komunikace, který vydává Česká marketingová společnost. Nový článek nese název „Zadání zakázky grafickému studiu“. Kromě několika tipů pro přípravu podkladů se zabývá otázkou rozdílu mezi zakázkami typu „vytvořte podle pokynů“ a „vymyslete“. Při koupi automobilu, fotoaparátu nebo výrobního celku je evidentní, že je nutné o kupovaném zboží vědět co nejvíce. Znát způsob, jakým věci fungují, jak jsou vyrobeny, jaké mají parametry apod. V případě zadání služeb grafického studia platí to stejné, jen to není na první pohled zřejmé. Vaše maximální míra informovanosti a vlastních zkušeností dovolí vyhnout se případným nedorozuměním.

Marketing & komunikace 1/2013
20. 12. 2012

Typografia 12/2012

V čísle 12/2012 najdete stručný rozhovor s Ing. Zdeňkem Sládkem na téma typografie napříč médii.

16. 10. 2012

Seminář UGD

V pořadí 26. červnový seminář UGD se pokusil ukázat na klíčové momenty komunikace s klientem. Zdeněk Sládek si pro demonstraci vybral zakázku na vytvoření značky a zaváděcí kampaně Z GRUNTU. Seminář se konal 11. června v HUBu Praha od 19 hodin. Smyslem tohoto prakticky zaměřeného semináře bylo vysvětlit, že „ti lidé z marketingu“ na straně klienta, nejsou žádní nepřátelé. „Těm lidem z marketingu“ musíme my grafičtí designéři vysvětlovat naši práci, objasňovat důvody proč, co a jak děláme. Stejně tak musíme naslouchat jejich potřebám a umět jim nabídnout ještě lepší řešení, než si dovedli představit. Video ze semináře najdete na youtube.com. Tíha zodpovědnosti za komunikace a vysvětlování padá na bedra grafických designérů jakožto dodavatelů. Dejte proto klientovi vědět v pravý čas ty pravé věci. Na úvod mu vysvětlete celý postup.

Seminář UGD
19. 9. 2012

Marketing & komunikace 3/2012

Na konci měsíce září vychází další číslo časopisu Marketing&komunikace, který pro své členy i širší odbornou veřejnost vydává Česká marketingová společnost. V novém čísle najdete třetí pokračování naší série o grafickém designu. Nejnovější článek má název „Jak rozpoznat dobrý design“. Je dobré si uvědomit, že grafický design nemůže nefungovat, nemůže nepůsobit. Grafický design ale může velice snadno působit odlišně, než bylo zadáním stanoveno.

Marketing & komunikace 3/2012
17. 6. 2012

Typografia 6/2012

V čísle 6/2012 najdete stručný rozhovor s Ing. Zdeňkem Sládkem na téma propagace tiskáren.

12. 5. 2012

Noviny pro grafický průmysl

Noviny pro grafický průmysl přinášejí rozhovor s Ing. Zdeňkem Sládkem na téma současnost a budoucnost trhu.

Noviny pro grafický průmysl
17. 4. 2012

Ročenka UGD

Několik našich prací se leskne na stránkách první ročenky Unie grafického designu. Na obrázku je patrné logo Z GRUNTU i logo ROTO. Náklad ročenky 1500 ks. Ročenka byla vydána také k příležitosti stánku na veletrhu Reklama/polygraf v Holešovicích v Praze, na kterém jsme se také krátce zastavili.

Ročenka UGD
23. 3. 2012

Marketing & komunikace 1/2012

Časopis České marketingové společnosti otisknul další ze série článků s názvem Jak vybrat grafického designéra/studio pro spolupráci. Autorem článku je Ing. Zdeněk Sládek. Článek prošel schvalovacím řízením redakční rady, kterou vede prof. Gustav Tomek. Naleznete ho v čísle 1/2012 na straně 25. Mohlo by se zdát, že o úrovni grafického designu rozhodují grafici a grafičtí designéři. Není tomu tak úplně. Rozhodnutí o zlepšení leží více v rukou osvícených a poučených zadavatelů.

Marketing & komunikace 1/2012
19. 10. 2011

Svět reklamy 2011

Pod záštitou Unie grafického designu se na jedné z přednášek doprovodného programu veletrhu Svět reklamy, který pořádá společnost Omnis, představil také Ing. Zdeněk Sládek. Veletrh se konal 20. 9. 2011 v Brně v kongresovém hotelu Voroněž, který naleznete jen pár kroků od brněnského výstaviště. Tématem přednášky byly nejčastější typografické chyby. Svět reklamy se pak i se svým doprovodným programem a touto přednáškou přesunul do Prahy do hotelu Diplomat, kde slavil snad ještě větší úspěch než při první repríze v Brně. Termín byl stanoven na 4. 10. 2011 v 11.40 hod. Velká část všech typografických chyb má co dělat s mezerami, které někde přebývají, jinde chybí. Správné použití mezer má v několika případech kromě čistě formální správnosti vliv i na význam sdělení.

Svět reklamy 2011
19. 10. 2011

Marketing & komunikace 3/2011

Časopis České marketingové společnosti otisknul náš článek Grafický design a grafický designér, který má za cíl všem marketérům více přiblížit profesi grafického (komunikačního) designéra. Autorem článku je Ing. Zdeněk Sládek. Článek prošel schvalovacím řízením redakční rady, kterou vede prof. Gustav Tomek. Naleznete ho v čísle 3/2011 na straně 14. Pokud se podíváme do anglického slovníku, u hesla „design“ najdeme české ekvivalenty „projektovat, plánovat, koncipovat, zamýšlet“. Stejně tak např. ve strojírenství se k českému „konstruovat“ používá stejný anglický ekvivalent. Jsou to ve všech případech pojmy velmi racionálního obsahu popisující analytickou a následnou tvůrčí činnost, která je skutečnou náplní činnosti grafického – komunikačního designéra. Grafický design tedy není prosté vytváření obrázků.

Marketing & komunikace 3/2011
21. 9. 2011

Vystoupení na rádiu Leonardo

Debaty na kanále Českého rozhlasu zaměřeného na popularizaci vědy se zúčastnili kromě předsedy UGD Ing. Milana Sládka ze studia Dost dobrý design také další dva zakládající členové Unie grafického designu pánové Filip Blažek a Jan Tippman.

16. 9. 2011

Font č. 118

Děkujeme redakci prvního grafického časopisu Font, že uveřejnila v rámci tématu zářijového vydání Bezpečnostní služby naši komplexní práci pro kladenskou agenturu SBS Services. Ukázku s textem naleznete na straně 35.

Font č. 118
17. 8. 2011

mf DNES

V pátek 12. srpna 2011 jsme poskytli Mladé frontě rozhovor a dnes to vyšlo! V příloze Léto v rámci seriálu o rodinných firmách vychází v sešitu B rozhovor se Zdeňkem a Milanem Sládkovými.

mf DNES
14. 7. 2010

Hospodářské noviny

Již před loňskými Vánocemi vyšel na serveru Hospodářských novin článek o tištěných i elektronických novoročenkách. Zdeněk Sládek odpověděl na několik otázek.

12. 7. 2010

Typopravítko

Vydali jsme praktickou pomůcku – laminovanou kartu formátu A5 s přehledem nejzákladnějších typografických pravidel pro každodenní použití v kanceláři. Máte-li o tuto pomůcku zájem, kontaktujte nás. Součástí našeho mateřského jazyka jsou také pravidla pro psaní různých značek. Přinášíme vám přehled těch nejzákladnějších. Na porušování normy se ve velké míře bohužel podílejí i profesionálové v oblasti zpracování textu.

Typopravítko
10. 6. 2010

Logobox.cz

Na žádost pana Eduarda Zemana napsal Zdeněk pro jeho webový portál logobox.cz kratičký článek, proč se logem vůbec zabývat. Je třeba vyvrátit mýtus, že mít dobré logo (resp. vizuální identitu) je důležité proto, že je krásné. Není to pravda. Mít dobré logo je důležité, protože takové logo pomůže najít vašemu produktu víc zákazníků a vám přinese možnost účtovat si za něj vyšší cenu.

19. 1. 2010

LOGO

Před několika dny vydalo studio HRaNa knihu, která mapuje česká loga od roku 1989 do roku 2008. Najdete v ní také naše loga obuvi Zóna, obchodu Naven a nerealizované logo firmy Beznoska.

LOGO
13. 1. 2010

Článek na podnikatel.cz

Zmínili se o nás v článku na podnikatel.cz. Odpověděli jsme redakci na pár otázek o moderním přístupu k logotypům.

9. 9. 2008

EWDS

Na půdě Rakouského kulturního fóra v Praze přednáší Zdeněk referát o zkušenostech s designem mezi malými a středními podniky na mezinárodním workshopu EWDS o podpoře designu.

EWDS